Hoe de organisatie van Left of the Dial nu al compleet uit de hand loopt

De kaartverkoop voor Left of the Dial gaat boven verwachting goed. Misschien hadden we het van te voren gewoon wat te somber ingeschat, dat kan best natuurlijk. Het is zo lang geleden dat we onze concertbezoekers in levende lijve hebben gezien; we konden ons bijna niet meer voorstellen dat mensen er net zo veel zin in hebben als wij. We waren dus meer dan blij verrast toen de kaarten de afgelopen weken met honderden tegelijk over de virtuele toonbank gingen. We waren zelfs bijna uitverkocht. Daardoor raakten we een beetje in paniek. Als zoveel mensen zin hebben in het festival, dan moeten we maar gewoon wat meer ruimte maken, dachten we, maar is dat te doen? Het was even een weekje aanpoten, maar het is gelukt om meer locaties te vinden en daardoor zijn er weer kaarten beschikbaar. Nu wel echt zolang de voorraad strekt, want we kunnen niet nóg meer locaties toevoegen, die zijn dit jaar simpelweg niet beschikbaar.

Daarom hebben we voor de zekerheid ook maar meteen een oplossing bedacht voor iedereen die toch geen kaartje weet te bemachtigen, of om welke andere reden dan ook er niet bij kan zijn: We gaan proberen 72 uur lang Left of the Dial TV te maken. Gewoon gratis en voor iedereen toegankelijk, dus als je geen zin hebt om je bed uit te komen, dan kun je het festival vanuit je eigen huis meemaken. Tenminste… het zal natuurlijk niet helemaal hetzelfde zijn. We kunnen geen hele shows, en zeker niet élke band uitzenden. En het zal sowieso minder gezellig zijn, maar we willen er alles aan doen om in elk geval een indruk van het festival te geven.

Hopelijk is het ook een mooie aanvulling voor bezoekers uit Rotterdam die ’s ochtends thuis bij het ontbijt het festival al missen, of voor bezoekers van verder weg die ’s avonds nog de laatste trein naar huis nemen. Op welk moment je tijdens de festivaldagen de website ook opent, je bent onderdeel van Left of the Dial.

Zoals gezegd kunnen we niet 72 uur live uitzenden, dus we moeten nu al programma’s maken. Over het ontstaan van het festival, over de beste bands en over andere dingen die ons bezighouden. De eerste keer dat we helemaal zelf een programma van een uur (The Big Blowout) maakten, kostte ons dat ongeveer een maand. Het Rock ‘n’ Roll Highschool Magazine bestond uit acht uur beeldmateriaal en daar hebben we drie maanden aan gewerkt. Hoe we nu dus voor 14 oktober tientallen uren in elkaar moeten draaien, weten we ook niet, maar we gaan in elk geval een poging wagen.

Of het lukt? Geen idee! We hebben ook nog ruim 100 bands te boeken en de volledige productie van het fysieke festival gaat natuurlijk voor. Op zich zijn wel vaker aan compleet idiote projecten begonnen die uiteindelijk best leuk uitpakten, maar aan de andere kant, er lijken nu toch echt versoepelingen aan te komen, dus misschien gaan we het veel te druk krijgen om ook nog tv-productiebedrijfje te spelen.

Kortom, we kunnen niks beloven en je kunt het er dus op gokken en in oktober gewoon thuisblijven, maar als je dit jaar Left of the Dial echt wilt meemaken, zou ik voor de zekerheid gewoon een kaartje kopen.

Minke Weeda

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s