Het nieuwste album van de Nederlandse harpist Remy van Kesteren is genoemd naar de negen muzen uit de Griekse mythologie. Het bevat bewerkingen van nummers door negen componisten, artiesten of bands die voor zijn muzikale smaakontwikkeling belangrijk zijn geweest. Zelf zegt hij hierover: “Voor deze plaat heb ik ervoor gekozen om een aantal nummers te herwerken van enkele van mijn favoriete bands en artiesten zoals Aphex Twin, Radiohead, Kendrick Lamar, Bon Iver en Sibelius. Het combineren van mijn harp en zijn rijke erfenis met muzikale werelden waar het instrument totaal onbekend is, werpt een nieuw licht op deze muzikale juweeltjes. Dit verrijkt het palet van de harp, een instrument dat ooit beperkt was tot alleen klassieke muziek maar nu genrevrij is en klinkt zoals je het nog nooit eerder hebt gehoord.”
Met name de bewerkingen van Avril 14th en Aberto Balsalm van Aphex Twin, Perth van Bon Iver en Crown van Kendrick Lamar zijn wat mij betreft goed geslaagd. De luisteraar moet dan wel eerst langs aalbumopener Dawn Chorus (Thom Yorke) en het daaropvolgende Daydreaming (Radiohead), die mij minder pakken. Ze steken enigszins flets af tegen eerdergenoemde nummers en brengen het album nauwelijks op gang, al zullen liefhebbers van minimale neo-klassieke muziek het wellicht met mij oneens zijn.
Met Gnossienne no. 3 van Erik Satie, dat op harp heel natuurlijk klinkt, neemt van Kesteren even gas terug, om daarna verrassend door te pakken met Isolated System van Muse, een van de drie nummers van het tien nummers tellende album dat hij in zijn thuisstudio opnam. Het is steviger dan de versie die hij in 2020 uitbracht en benadert meer het origineel, terwijl het zeker naar mate het vordert wel wat weg heeft van een filmscore. Vervolgens gaat het gas er weer af voor Small Memory van John Hopkins en sluit het album even ingetogen af als het begon met Largo (sonatina in f-sharp minor, op. 67/1: II.largo). Hierdoor is de plaat mooi rond, maar gaat hij ook enigszins uit als een nachtkaars, zonder dat het een blijvende indruk achter laat.